2009. október 5., hétfő

Mi a szerelem?

"Első álmom rólad volt,
első álmom elrepült,
Még az esti szél nyögött,
még az égen csillag ült."
Shelley

"Óh mennyire szeretlek téged,
ki szóra bírtad egyaránt
a szív legmélyebb üregeiben
cseleit szövő, fondor magányt s a mindenséget." József Attila

"Rád gondolok, ha nap fényét füröszti
a tengerár;
rád gondolok, forrás vizét ha festi
a holdsugár."
Goethe

"Te azért születtél, hogy szeressenek. Én azért születtem, hogy téged szeresselek.
S csak annyit ér az életem, amennyi boldogságot adsz te nekem."
Goethe

"Szeretlek, jobban a szélnél,
mi öleli hosszan a fát,
Szeretlek, mintha te élnél
helyettem egy életen át."
Gyurkovics Tibor

"A csókod festi kékre az eget,
szemed szinétől zöldülnek a fák.
Nélküled üres minden képkeret
és világtalan az egész világ."
Weöres Sándor
 
"Kik nem mutatják, azok nem szeretnek."
Shakespeare

"A szerelem sóhajok párájából fogant füst; ha szítjuk: tűz, mitől a szem ragyog; gyötrődve tenger, mit könnyár dagaszt. Mi még? Értelmes őrület, ádáz epe, mézédes fűszer."
Shakespeare

"A túlságosan könnyű siker rövidesen megfosztja varázsától a szerelmet: az akadályok emelik értékét."
Stendhal

"Szeretni annyi, mint önmagáról megfeledkezni egy embernek, és egy másik emberi lény tiszta élvezetébe merülni."
H.G. Wells

"A szerelem megfordított hideglelés: először forró, azután hideg."
Kisfaludy Károly

"A szerelem olyan, mint a láz, születik s elmúlik análkül, hogy az akaratnak bármi kis része volna benne."
Stendhal

"Soha nem volt szerelmes, aki mondja, hogy rabság a szerelem. Szárnyat ád ő, és nem rabbilincset."
Petőfi Sándor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése